Hostessy – miły akcent, czy zbędny wydatek?
Ten tekst napisałam i zamieściłam na fanpage'u firmowym na początku 2013 roku, jednak jest tak uniwersalny, że stwierdziłam, że powinien pojawić się też tu na blogu. VIP EVENT w końcu zaczynało jako Agencja Hostess, teraz wynajem hostess i promotorów wciąż jest ważnym filarem mojej działalności, dlatego temat jak najbardziej aktualny i ważny.
Hostessa – zazwyczaj miła i atrakcyjna, młoda dziewczyna, która swą obecnością uświetnia jakieś wydarzenie, bądź event. Dla większości kojarzona z „panią, która stoi i się uśmiecha” Czy to rzeczywiście jedyna rola, jaką pełni? Na czym polega praca hostessy i jakie warunki należy spełniać, aby nią zostać?
Rzeczywiście, dla sporej części osób, hostessa kojarzy się z dziewczyną, która stoi i się uśmiecha, ewentualnie taką, która wręczy ulotkę, czy poczęstuje cukierkiem. Głównym zadaniem hostessy jest przyciąganie uwagi i poprzez swój atrakcyjny wygląd, zapraszanie na stoisko klienta, np. na targach, bądź promowanie danej firmy podczas jakiegoś eventu. Jednak jej rola, co do zasady, nie powinna ograniczać się tylko do tego.

ciekawą rozmową tak, aby klient nie odszedł od stoiska,
w momencie, gdy akurat wszyscy sprzedawcy są zajęci.

Zainteresowane tą pracą powinny pamiętać, iż zatrudniając dziewczyny do swoich zleceń, pracodawcy starają się je wcześniej poznać. Zwraca się uwagę już na pierwszy kontakt, czyli przesłanie zgłoszenia – na język, sposób pisania, a także przekazywaną treść. Już na tym etapie zleceniodawca jest w stanie dużo powiedzieć o dziewczynie. I niestety część z nich chyba zapomina, że od tego jak zaprezentowały się w pierwszym mailu, zależy tak naprawdę, czy pracodawca będzie chciał poświęcić im czas i zaprosić na spotkanie, a co za tym idzie nawiązać ewentualną współpracę.
Ogromną skarbnicą wiedzy są również portale społecznościowe, gdzie łatwo można kogoś znaleźć i podejrzeć. Dlatego tu mała rada – nim coś wstawimy, zastanówmy się kto to może przeczytać, gdyż coraz więcej pracodawców wykorzystuje social media do czerpania informacji o potencjalnych pracownikach.
Wracając do cech, jakie musi posiadać idealna hostessa, są to na pewno: komunikatywność, zaangażowanie, umiejętność pracy z ludźmi, wysoka kultura osobista i przede wszystkim uśmiech oraz wrodzony optymizm. Takie hostessy budują świadomość marki, a co za tym idzie, zwiększają zyski firmy, a o to przecież głównie chodzi naszym klientom.
I takich uśmiechniętych i optymistycznych hostess, które będą napędzać krajowy rynek i zwiększać PKB, życzę sobie i Państwu na wszystkich targach, bankietach i eventach.
Komentarze
Prześlij komentarz